Sunday 24 May 2015

Recenze: Patio Galaxy 0.5 mm

Vsadím se, že tohle pero jste ještě neviděli a ani mě to nepřekvapuje. Já osobně jsem ho viděla jen jednou v životě, když jsem si ho koupila - a ani trochu toho nelituju. 

Patio je polská značka (celý web je polsky), ale tenhle konkrétní typ jsem v jejich katalogu nenašla. Když se podíváte na jejich sortiment trochu blíže, zjistíte, že mnoho výrobků této značky je podobných jiným známějším perům (Pilot G2, Pilot Frixion, Stabilo Bionic Worker), ale vypadá to, že tohle není ten případ. Nebo si pamatujete nějaké podobné?



Může to být nějaký starší, už se nevyrábějící typ (třeba z roku 2013)? Nebo nějaká spolupráce Patio jako výrobce s Tescem jako prodejcem? Hm, záhada, naštěstí ji nemusíme luštit. 

Tak se podívejme, jak Patio Galaxy 0,5 mm píše! 

(překlad textu na následujícím obrázku):
Tohle pero jsem viděla jen jednou, prodávané po třech v Tescu a po pár minutách zvažování jsem ho koupila. Pak jsem strávila nějaký čas googlením - žádný výsledek. Myslela jsem, že výrobce je z Číny, ale ve skutečnosti je polský - ale tohle pero na jejich webu nikde není. Kdo ví?
I když je to prakticky no-name, píše velice pěkně - kulička klouže lehce, inkoust je opravdu černý a čára tak příjemně tenká, že se z tohoto pera rychle stala součást pouzdra, které s sebou denně nosím do práce. Kromě občasného zaškrábání kuličky jsem s tímhle perem neměla vážnější problém (čára zůstane stejná, i když kulička zaškrábe). 
Na rozdíl od mnoha čínských per s tekutým inkoustem nepotřebujete kleště, abyste se dostali k náplni. Jen odšroubujete tělo pera a vypadne náplň a krátká pružina. Dokonce nepotřebujete kleště ani k tomu, abyste vytáhli hrot - prostě ho jenom pevně chytnete a lehce zakroutíte a potáhnete. Plánuju, že zkusím náplň znovu naplnit, asi rozpuštěným potravinářským barvivem, čistě jen proto, abych vyzkoušela, jestli to bude fungovat. 
Jediným problémem bylo víčko - občas má trochu potíže zůstat nacvaknuté na peru a stalo se mi, že jednou spadlo a celé pouzdro bylo od inkoustu. Naštěstí se vypral s pomocí mýdla a vody. Dokonce ani tahle příhoda mě nedonutila přestat ho s sebou všude nosit. 
Je to smůla, že se nedá najít nikde jinde. Mně se s ním tak dobře píše! Pokud ho někde najdete, vyzkoušejte ho. 


Je to pero s volným inkoustem, takže prosvítání a propíjení je na levném papíře docela nezanedbatelné. Moc mě to netrápí, protože mám na psaní hromadu šmíráků, ale v levných zápisnících nebo školních sešitech by to mohl být problém (narazila jsem tu na sešity s papírem 55 g/m2 a to je opravdu docela málo).


Klady:
+ hladké psaní
+ čára je ostrá, čistá
+ černá je skutečně černá
+ snadno rozebratelné
+ vypratelné

Zápory:
- nedá se sehnat
- špatně držící víčko
- tendence k prosvítání a propíjení na méně kvalitních papírech
- občasné zaškrábání kuličky

Tři pera stála 30 Kč, ale zcela vážně, stojí za daleko víc. Smůla, že se nikde nedají najít. Tak dobře se s nimi píše!

1 comment: