Thursday 7 November 2013

Neviditelný inkoust snadno a rychle

Včera jsem si potřebovala něco poznamenat, i vytáhla jsem Pilot Frixion, začala jsem psát - a nic. Protože pero nějakou dobu leželo nepoužívané, myslela jsem si, že prostě zaschla kulička a potřebuje rozepsat. Začal jsem tedy čmárat - nic. Odšroubovala jsem kryt náplně - náplň je z poloviny plná. Tak jsem se pokusila ještě jednou pero rozepsat a naklonila jsem přitom hlavu ke straně - a zjistila jsem, že za kuličkou zůstává mokrá stopa.


No jo!

Slyšela jsem více zkazek o tom, jak někdo vyplnil nějaké formuláře Pilotem Frixion a pak je nechal v autě na sluníčku - a text mu zmizel, ale že nikdy jsem neslyšela, že by někdo přehřál celé pero. (musím přiznat, že jsem byla trochu zvědavá, jestli by začalo psát neviditelně, ale tenhle experiment jsem neplánovala)

Pilota jsem měla s sebou na táboře a protože to bylo v srpnu, bylo ještě příjemně teplo. Zdá se tedy, že jsem položila pouzdro k ostatním věcem, které se sušily na sluníčku.

I strčila jsem papír do mrazáku - a ejhle:


Trochu zaschlé to přece jen bylo, takže rozepsání bylo zjevně potřeba (teď jsem Pilota dlouho nepoužívala - možná tak půl roku). Dala jsem pero přes noc do mrazáku - a zas píše, možná trochu světleji, než předtím, ale co, jsem ráda, že píše.

1 comment:

  1. Jj, už je nepoužívám, protože jsou nebezpečný. Třeba vyplnit s ní dokumenty, který pak ofotím - lup - a text z originálu je pryč + z kopírky vyleze prázdná stránka...

    ReplyDelete