Tuesday 30 July 2013

Recenze: PaperMate InkJoy 500 RT

Nebyla jsem zrovna nadšená, když jsem zjistila, že se jedná o pero s 1.0 mm hrotem, protože spíše dávám přednost tenkým jehlovým hrotům. Silnější kuličky často vynechávají nebo jsou prostě příliš silné pro moje malé písmo, ale tahle zkušenost nebyla až tak špatná. Pero je lehké a nezdá se, že by mohlo způsobovat únavu nebo křeče i při delším psaní. Úchyt je pogumovaný a neklouže v ruce.

(překlad textu na následujícím obrázku:)
Pero mě překvapilo hned dvakrát - poprvé hladkostí, s kterou píše - opravdu klouže po papíře - a druhým překvapením byla změna barvy inkoustu asi po napsání 1 stránky velikosti A5. První překvapení bylo příjemné, to druhé už méně. Změna barvy bude asi patrná i na této stránce.
Pero samo má pogumovaný úchyt a je lehké, takže pokud máte ruce tak malé jako já, bude se vám dobře držet. Klip je kovový a vypadá pevně.
PaperMate InkJoy mají podle své webové stránky psát inkoustem, který má kombinovat výhody propisovaček (rychlé schnutí a nerozmazávání) a gelových per (hladké klouzání pera po papíře). Opravdu klouže hladce a žádné problémy s rozmazáváním jsem nezaznamenala. Jak vidíte, kapičky inkoustu se tvoří víc, než je průměr, ale to pro mě není zas takový hrozný problém, už jsem viděla hodně horších per. Víc by mě štvalo, kdyby pero neudrželo linii a vynechávalo.
Četla jsem na tohle pero více recenzí a kromě kapiček jsem neměla problémy, které popisují jiní recenzenti - prosakování inkoustu z hrotu ven nebo špinavé ruce po psaní.
Za 15 Kč (výprodej) nebo kolem 30 Kč (normální cena) to není zas tak špatné pero. Náplně jsou u nás hůře dostupné, ale zkusím je objednat (zapomněla jsem dodat - pokud se pero osvědčí). Uvidíme, zdali ta změna barvy je chyba kusu nebo vlastnost.
Mám ještě jeden PaperMate InkJoy 500 RT v záloze, takže uvidíme, jestli se ta změna barvy objeví i u modré.

Takhle tedy píše:


Je moje písmo dostatečně čitelné? (Určitě najdu nějaké nastavení, kde půjde text číst pohodlně, jen mi dejte čas)

A tohle je ten inkoust měnící barvu v akci:
Na prvním obrázku je černá doopravdy černá. Myslím tím pěkně černá, ne žádná šedivá. Taky inkoust netvoří malé kapičky.


Asi po hodině na druhé straně A5 toho dne však pero docela náhle změnilo barvu a psalo takto. A objevilo se také víc kapek:


Líbí se mi balení, které možná není extra přátelské k životnímu prostředí, ale pěkná je ta kombinace modré a oranžové.

Pero je z výprodeje, černé za 25 Kč a modré o pár dní později za 15 Kč. Za ty peníze to není špatná volba. Co se týče silnějších hrotů je PaperMate InkJoy 500 RT asi z té lepší poloviny. Příliš mě nenadchly kapičky inkoustu ani změna barvy, ale pero nevynechává, což by mě zlobilo více. Moje zápisky sice nebudou jednou vystavovány jako zápisníky Leonarda da Vinciho, ale i tak potřebuju, aby byly čitelné - což lze mnohem lépe dosáhnout s perem, které při psaní mění barvu inkoustu, než s perem, které přeskakuje a vynechává.

Klady:
+ hladké psaní
+ nerozmazává se (ani vzniklé kapičky)

Zápory:
- mění barvu při psaní
- během psaní tvoří kapičky

PenAddict
Stationery Review - recenzuje více typů (všechny) PaperMate InkJoy per

No comments:

Post a Comment